Alla inlägg den 27 mars 2019

Av gravid2017 - 27 mars 2019 22:37

Tillslut fick jag en diagnos i natt. Vid 3 kom det in en läkare som konstaterade att det va blindtarmen. Ritade lite på min mage och gick igen haha. Sen fick jag komma upp på avdelningen vid 4. Då lyckades jag somna en stund efter att jag fått duscha inför operationen. Halv 8 va det dags att åka ner till operationen. Jag hade aldrig sövts eller gjort en operation innan så klart jag va lite nervös. Men dom va så gulliga och förklarade allt. Tyvärr va jag tvungen att ta ut linserna så jag har inte sett människorna som hjälpte mig haha. Sen sövdes jag så nästa sak jag minns är att jag vaknar på uppvaket. Tror klockan va 12 då. Ont överallt typ. Klockan 14 fick jag komma upp till avdelningen igen. Då hade världens bästa sambo varit och lämnat grejer till mig. Sen har jag mått rätt skit faktiskt. Men på kvällen började det kännas bättre. Nu ska jag försöka sova.

Av gravid2017 - 27 mars 2019 00:21

I natt hade jag Anton och jag hade lite små ont i magen. Tänkte att det bara va tarmarna då min mage är duktig på att bråka. Men under dagen fortsatte jag att ha ont. Fick i mig lunch. Sen bestämde vi oss för att gå en sväng till mitt jobb. Det gick bra men vägen hem va jobbig. Gick och la mig och vilade när jag kom hem och då började det hugga i högersida. Googlade var blindtarmen sitter, givetvis på höger sida. Ringde 1177 som tyckte jag skulle åka in då det bara är 12 dagar sen jag födde. Tog taxi in då vi inte hade någon barnvakt idag. Kom in till akuten vid 16. Hamnade först på kirurgakuten men de skickade upp mig till gyn för att utesluta att det hade med förlossningen att göra. Där blev jag sittande i 3 timmar innan läkaren hade tid. Gjorde gyn undersökning (inte kul som nyförlöst). Hon hittade inget uppenbart på livmodern även om den va lite svullen så hon skickade ner mig till kirurgakuten igen och där är jag kvar. Dom har bara en läkare och tydligen skitkörigt. Fick även antibiotika mot livmoderinfektion. För hon ville inte chansa. Har riktigt ont nu. Kan knappt röra mig och rumpan har domnat. Jag vill va hemma hos min familj, inte här :(

Ovido - Quiz & Flashcards