Alla inlägg under maj 2019

Av gravid2017 - 31 maj 2019 07:23

Senaste veckan har varit rätt jobbig. I måndags va vi på öppna förskolan och då såg hon som jobbar där att Anton har utslag på armarna. Så vi pratade med bvc sköterskan och först sa hon att jag skulle köpa mildare kortison och smörja med. Och om inte det hjälpte så skulle vi testa mjölkfri ersättning. Men sen åt han där och då blommade utslagen upp så då fick jag mjölkfri ersättning direkt. Så det har vi testat sen i måndags och utslagen har helt klart blivit bättre. Så idag måste jag försöka få tag i vc och få recept på mjölkfri ersättning. Annars är den svindyr. Jag har mått sådär i veckan. Jag har till och från jobbigt med ångest och i veckan har det varit jobbigt. Det är väldigt mycket just nu och jag har lättatt bli stressad.

I tisdags va Hilda på förskolan och när jag hämtade henne fick jag reda på att dom skulle ha vårfest på kvällen. Jag har total missat den informationen. Så det mådde jag oxå lite dåligt över. Men eftersom vi inte hade nåt planerat så gick vi dit ändå. Det va trevligt.

I onsdags va Hildas förskola stängd så då va vi hemma och mös. På morgonen mådde jag dock lite dåligt när Hilda vaknade 5.15 Men sen blev det bättre. Hilda ville baka så vi bakade chokladmuffins. Hon fyller ju snart år så bra att ha lite bakat i frysen.

Igår och idag är Fredrik ledig så det är skönt. Igår passade vi på att städa. Skönt att ha det gjort. Idag ska vi nog åka till hembygdsparken i Ängelholm om vädret tillåter.

Av gravid2017 - 24 maj 2019 14:31

Just nu sitter jag ute i regnet under taket på framsidan då båda barnen sover i vagnen. Tror dock att jag måste väcka Hilda snart då tiden börjar dra iväg och nattningen kommer bli en plåga om jag inte väcker henne snart haha. Hon vägrade sova inne så en promenad va det enda som hjälpte. Bättre hon sover nu än klockan 16 vilket det hade blivit annars.

På förmiddagen har vi varit på öppna förskolan och lekt med kompisarna. Roligt som vanligt. Igår eftermiddag va vi på lekpark med kompisarna. Så kul att känna massa här omkring nu.

Av gravid2017 - 23 maj 2019 11:03

Tiden springer ju fram. Hela maj har snart oxå gått. Anton är 2 månader och det känns inte som jag riktigt hänger med. Det går som sagt i ett när man har två barn. Hilda åkte på vattkoppor fast vi försökte undvika det. Men nu är hon frisk igen och hon fick det rätt lindrigt. Mest koppor i ansiktet, på magen och ryggen. Sen hade hon feber i typ 3 dagar. Tyvärr föll det samman med att vi skulle till mina föräldrar och fira pappa som fyllt 70. Men det gick helt okej ändå. Det va skönt att ha lite avlastning i form av mormor och morfar. Mojmoj som Hilda säger ;)
Förra veckan hade Fredrik semester. Det va skönt. Jag och Hilda åkte själva på utflykt med öppna förskolan så Fredrik och Anton fick lite egentid. Mycket trevlig utflykt. Har börjat umgås mycket med framförallt 3 mammor från öppna förskolan. Väldigt skoj. Har känt mig lite ensam här då jag inte har några nära vänner just i Helsingborg. Men nu känns det bättre igen :)

Skapa flashcards