Alla inlägg under december 2018

Av gravid2017 - 16 december 2018 16:21

Igår va jag och Hilda på dop. En av mina bästa kompisar skulle döpa sina trillingar och jag är fadder till en av dom. Det gick jättebra. Trots att Hilda såklart bara ville va med mig så hon stod med oss framme i kyrkan och busade såklart en del. Sprang runt. Jättekul att jaga henne med foglossning haha. Kändes som jag inte va så mkt still alls under fikat heller. Hilda sprang runt och lekt med dom andra barnen. Hon hade i alla fall skitkul haha. Så det va en lyckad dag även om jag va sliten igår kväll.

Idag tänkte vi ta en lugn hemmadag. Den blev lite lugnare än vad vi tänkt oss. På förmiddagen upptäckte vi att Hilda har feber. Vi tror att det är biverkning av vaccinet hon fick i början på månaden. Så det här varit en riktigt lugn dag idag. Hoppas verkligen hon kryar på sig snabbt.

Av gravid2017 - 11 december 2018 10:28

Nu har vi ju kommit en bra bit in i december. Det här året har som vanligt gått skitfort. Nu ska jag bara jobba 2 veckor till. Sen ska jag va hemma tills bebisen är typ 1 år :) Det känns ganska tudelat måste jag säga. Ska bli skönt men jag kommer sakna jobbet och mina kollegor. Så det blir nog massa besök skulle jag tro haha. I början på januari ska jag skola in Hilda på förskola så sen ska hon va där 15 h i veckan så då har jag ju tid att vila som tur är. Fick ju graviditetspenningen godkänd så det känns skönt.

Just nu har jag det ganska jobbigt både psykiskt och fysiskt. Det är mycket oro för bebisen, precis som jag hade med Hilda. Sen har jag mitt ständiga dåliga samvete gentemot Hilda och Fredrik. Jag orkar ju inte lika mkt som vanligt. Och sen är det snart jul och det är ju alltid mkt inför det. Både på jobbet och privat. Som tur är ska vi åka till mamma och pappa över jul. Det ska bli riktigt skönt.

På lördag ska jag och Hilda på dop i Kristianstad. Min bästa kompis ska döpa sina trillingar och jag har fått frågan att vara fadder till en av dom. Känner mig väldigt glad för det. Så det ska bli skoj. Hoppas verkligen jag orkar. Fredrik har tyvärr jour så han kan inte följa med. Men det ska nog gå bra ändå :)

Skapa flashcards