Alla inlägg under januari 2017

Av gravid2017 - 18 januari 2017 08:07

Igår va det dags för ultraljudet. Väldigt spännande och jag va riktigt nervös innan. Men det gick jättebra och allt såg jättebra ut. Bebisens hjärta pickade på bra och den verkade må jättebra. Känns så skönt att veta. Och helt underbart att få se bebisen, det blev lite verkligare. Tyvärr så flyttade barnmorskan fram bf 5 dagar. Så jag är tillbaka i v.19 nu :( Men men man vet ju aldrig när bebisen vill titta ut.

Av gravid2017 - 11 januari 2017 18:44

Jag känner av mina hormoner extremt mkt. Jag har varit väldigt arg och känslosam. Det går tyvärr ut över min stackars sambo. Han har fått tagit hur mkt som helst. Det är tur att han är den han är och kan ta mig. Jag är en person som har ganska svåra besvär vid pms och hade läst att det kunde bli ganska illa när jag blev gravid och det blev det. Men jag va ganska beredd på det så jag förberedde sambon på det. Men det är väldigt jobbigt. Jag är mkt känsligare än vanligt och det är svårt för folk att förstå.

Av gravid2017 - 10 januari 2017 16:50

Förra veckan kom några av besvären jag hade i början tillbaka. Svårt att äta och extremt trött. Men det verkar vara bättre med det nu. Det har börjat synas lite nu. Det här med att kroppen ändras tycker jag är lite läskigt. Jag har alltid haft komplex för min kropp. Jag var rätt rund när jag var liten så jag tror det började där. Smal har jag aldrig varit. 2015 tog jag tag i min vikt ordentligt och gick väl allt som allt ner 13 kg. Tyvärr gick jag upp lite innan jag blev gravid och det lär ju inte bli bättre nu. Men jag kämpar varje dag med att inte tänka på vikten. Tycker jag har lyckats bra hittills. Som tur är har jag inte gått upp så mkt alls än.

En annan sak jag tycker är riktigt jobbigt med graviditeten är att jag inte orkar lika mkt som innan och inte kan göra samma saker. Jag tränade en hel del innan och det funkar sådär nu. Bland annat sprang jag mkt vilket inte funkar alls nu. Idag skulle jag busa med barnen på jobbet och springa lite och det gick inte alls. Fick ont direkt. Det gör mig ledsen, för jag vill vara som innan. Vilket jag förstår inte går just nu. Va på gymmet en sväng efter jobbet och det kändes sådär idag. Men det blir säkert bättre en annan dag.

Nästa vecka är det dags för ultraljud. Som jag har längtat. Ska bli fantastiskt att se bebisen för första gången. Tror det kommer bli riktigt känslosamt.

Skapa flashcards