Alla inlägg under mars 2017

Av gravid2017 - 31 mars 2017 15:22

Nu har jag åkt på världens förkylning med tillhörande rinnande ögon och värk i kroppen. Idag har jag inte varit pigg. Det startade igår men är värre idag kan jag säga. Tur jag kan vila i helgen. Ska försöka peta i mig lite mat strax. Det är inte lätt men både jag och bebis behöver ju energin.

I onsdags gjorde jag glukosbelastningen. Så nu är den avklarad. Det va inte så farligt som alla hade sagt. Gott va det ju inte men det va ju uthärdligt. Allt såg bra ut så nån graviddiabetes har jag inte. Fick lyssna på pyrets hjärta oxå. Det lugnade mig lite för det här är ingen karatekid. Snarare en sjusovare haha.

Av gravid2017 - 22 mars 2017 07:20

Just nu är jag så trött så jag skulle kunna sova 24/7 tror jag. Känns som jag går runt i en dimma. Har inte koll på nåt och glömmer bort saker hela tiden. Pollenallergin har slagit till oxå så tröttheten är säkert dubbelt just nu. Jag är väldigt glad att jag bara jobbar 4 timmar om dagen. Har börjat försöka simma en gång i veckan. Bara skönt att komma ut och göra nånting känner jag. Innan jag blev gravid så tränade jag ju rätt mkt. Men har tappat det helt nu. Dels för att jag faktiskt inte orkar. Jag hoppas jag ska orka ta tag i träningen när bebis har kommit sen.

Av gravid2017 - 10 mars 2017 13:36

I måndags blev jag sjukskriven 50 %. Har känt att jag inte har orkat med. Energin har varken funnits på jobbet eller hemma. Men nu känns det bättre efter den här veckan. Trots att jag sover som en kratta. Är vaken ett par timmar under natten och somnar om lagom till jag ska upp typ. Så imorse kände jag mig helt överkörd när jag vaknade. Men skönt att sluta tidigt så jag kan vila.

I helgen kommer sambons syster hit så det blir väl att umgås med dom. Sen ska jag på fotboll på söndag. Kvartsfinal i svenska cupen.

Ovido - Quiz & Flashcards