Alla inlägg den 13 mars 2019

Av gravid2017 - 13 mars 2019 10:22

Igår kände jag bebisen väldigt dåligt. Så när Fredrik kommit hem från jobbet och vi ätit ringde jag förlossningen och vi skulle få komma in på kontroll. Så vi ringde Fredriks föräldrar som kom hit och va med Hilda. Sen åkte vi till sjukhuset. Där fick jag ligga en stund med ctg. Hjärtat slog på bra och jag hade lite värkar men jag kände fortfarande inte bebisen så bra. Så vi skulle få ett ultraljud oxå. Sköterskan tog mitt blodtryck oxå och det visade lite för högt och det fanns spår av protein i urinen. Vi fick vänta en stund på läkaren som skulle göra ultraljudet. När vi väl fick det så såg allt jättebra ut så det va skönt. Men eftersom mitt blodtryck va lite högt tyckte hon att jag skulle ringa min barnmorska idag och få komma dit på kontroll. Så det ska jag göra 12.50 Men idag har jag känt bebisen bra så det känns ju bra.

Vi va hemma lagom till att Hilda hade somnat. Så tacksam att mina svärföräldrar kan ta henne med kort varsel. Dom får hämta henne idag oxå då jag inte kommer hinna till klockan 14. Hon sov dock lite oroligt i natt men Fredrik tog henne så det va skönt. Är så glad att han tar så stort ansvar.

Ovido - Quiz & Flashcards