Alla inlägg under april 2018

Av gravid2017 - 29 april 2018 14:20

Nu närmar sig flytten med stormsteg. Den här helgen har vi satsat på att packa så mkt som möjligt. Vi känner att vi är i fas så det är skönt. Sen är ju Fredrik ledig på tisdag så det är ju perfekt.

Tänk att på tisdag är det redan maj. Vilket betyder att Hilda snart är 11 månader. Jag förstår verkligen inte vart tiden har tagit vägen. Hon föddes ju nyss ju. Nu är hon en bestämd individ som kan krypa, ställa sig upp mot precis allting, säga mamma, pappa, tack, hej och vinka till allt och alla. Min underbara tjej <3

Av gravid2017 - 24 april 2018 14:01

Igår va vi på utflykt med öppna förskolan i skogen. Det va jättetrevligt. Skönt att komma ut lite. Det gick hur bra som helst och Hilda älskade det. Hon kröp runt en stund och käkade löv haha. Men det verkar som det tog hårt på henne för idag är hon väldigt trött haha. Men det är skönt för jag blev oxå rätt trött. Jag lider ju av pollenallergi så det blir ju värre när jag varit i skogen.

Av gravid2017 - 22 april 2018 18:13

Den här helgen har jag och hilda varit själva då Fredrik är i Zagreb med några kompisar. Jag bävade lite för hur det skulle gå men det har faktiskt gått över förväntan. Vi har haft det jättemysigt. Hildas farmor och farfar har avlastat mig endel då jag behöver få träna eftersom göteborgsvarvet närmar sig. Och sen har jag oxå varit på massage. Det behöver jag verkligen få unna mig. Det är så skönt att ha dom nära och dom ställer alltid upp. Vi har inte alltid samma åsikter och ibland behöver jag få säga ifrån. Som i fredags, men vi redde ut det och idag när dom va här kändes det mkt bättre. Jag tänker inte bara ta, jag har starka åsikter och dom kommer jag berätta oavsett om dom klarar av att ta det eller inte. Sån är jag.

Igår va jag och hilda och hälsade på en kompis till mig. Det va så mysigt. Va ett tag sen vi va där nu. Hon har fyra barn så det blir ju ganska intensivt haha.

Imorgon ska jag och Hilda åka med på en utflykt med öppna förskolan. Det ska bli roligt. Hoppas hilda tycker det med haha. Så vi ska ha matsäck med oss. Gillar att göra sånt och jag behöver göra sånt med hilda och komma ur min comfortzone. Se att hennes rutiner inte förstörs för att jag gör så en dag.

Av gravid2017 - 13 april 2018 10:56

Det blir visst väldigt sporadiskt jag skriver här. Livet rullar på. Flytten närmar sig med stormsteg och det är ganska mkt annat oxå så finns inte så mkt tid. Känns som allt sker den här våren. Men det är väl så det är, allt sker på en och samma gång.

Hilda utvecklas och det känns som det sker väldigt mycket hela tiden nu. Nu när våren har kommit har vi varit en del i lekparken och gungat. Hilda älskar det.

Över påsk va vi hos mina föräldrar. Tyvärr blev jag sjuk men annars va det hur mysigt som helst. Efter påsk fick hilda min förkylning men nu är hon oxå frisk så det är skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards