Alla inlägg under februari 2019

Av gravid2017 - 14 februari 2019 09:43

Jag tror jag får ångra mig om det där med att hon va på bättringsvägen. Febern steg igår kväll igen. Och hostan är ju inte att leka med. Så i natt fick hon sova i vår säng. När vi hade fått gå upp till henne 3 gånger på 45 minuter gav vi upp och la henne hos oss. Så vi har väl sovit okej i natt. Men jag vet ju varför jag inte samsover med mitt barn haha. Det är inget för mig. Jag tycker om att kunna röra mig som jag vill. I morse va febern uppe på 39 grader igen. Men med lite Alvedon fick jag i henne frukost och hon blev piggare. Meningen är att jag och Fredrik ska ut och äta ikväll när det är alla hjärtans dag. Men vi får se hur det blir. Jag mår lite sådär oxå. Magen krånglar.

Just nu myser vi framför Pippi som vanligt haha. Jag kommer kunna berätta allt om Pippi i sömnen efter den här sjukperioden haha.

Av gravid2017 - 13 februari 2019 11:03

Nu hoppas jag verkligen att hon är på bättringsvägen. Febern är nere på runt 38 och hon verkar piggare. Även om hon fortfarande inte vill äta så mkt. Hostan är hemsk så tänkte att vi skulle gå till apoteket och se om vi kan hitta nåt som hjälper mot det sen när hon sovit middag. Natten va rätt stökig. När klockan va 6 hämtade jag ner henne och la henne i vår säng. Och sen sov vi typ 2 timmar till. Det va skönt det. Men jag är rätt seg ändå idag.

Av gravid2017 - 13 februari 2019 01:11

Tredje natten i rad som jag är uppe mitt i natten. Det börjar bli rätt jobbigt men å andra sidan vet jag dom föräldrar som har det betydligt jobbigare och då är barnen inte ens sjuka. Hon sover ju bra när hon är frisk, det är jag väldigt glad för. Nu är det en rälig hosta som ställer till det. Febern gör säker sitt till att hon sover oroligt oxå. Vid 17 hade hon över 40 grader, då va hon riktigt påverkad. Tur att det finns Alvedon och att det hjälpte att ta ner febern lite. Nu ska jag försöka smita ut och hoppas att hon sover resten av natten.

Av gravid2017 - 12 februari 2019 15:15

Har varit hos barnmorskan idag, ett av dom sista besöken innan bebisen kommer hoppas jag. Allt såg bra ut och bebisen är fixerad. Så det känns bra.

Hilda hade klarat sig bra med farmor och farfar. Hon är inte så matglad idag men har väl ändå fått i sig lite. Men hon säger nej till det mesta. Men så länge hon dricker vatten är jag nöjd. Hon har haft runt 39 grader hela dagen idag. Så hon får stanna hemma från förskolan hela veckan så hon verkligen blir frisk.

Av gravid2017 - 12 februari 2019 04:06

Nu sitter jag här igen. Hon har sovit lika oroligt i natt så jag har väl inte fått ihop så jättemånga timmar jag heller. Tycker så synd om min lilla tjej som är sjuk. När vi gick och la henne igår kväll hade hon 39,6 I feber. Hoppas verkligen det vänder snart.

Ska till barnmorskan idag så mina svärföräldrar ska passa henne en stund. Hoppas det går bra och att hon är hyfsat pigg.

Nu ska jag försöka smita ut igen och se om jag kan få någon timmes till sömn.

Av gravid2017 - 11 februari 2019 10:45

Efter att jag skrivit inlägget i natt vaknade Hilda en gång till och skrek vid klockan 2 så jag fick gå upptill henne. Sen sov hon oroligt och skrek till några gånger så min sömn har ju inte varit bra. Sen vaknade hon vid 5.30 och skrek igen. Men fick henne faktiskt att somna om. Så vi fick sova lite till både hon och jag. Sen gick vi upp vid 8 och då tyckte jag att hon va snorig så jag tänkte att jag tar tempen för säkerhets skull och då visade den på 38,7. Så idag blir en lugn dag och hon får givetvis va hemma från förskolan imorgon. Men hon är hyfsat pigg ändå så det är skönt. Just nu kollar vi på Pippi. Det är Hildas favorit.

Av gravid2017 - 11 februari 2019 00:06

Idag har varit en bättre dag. Trött som jag vet inte vad men har ändå orkat med lite. Vi har höjt spjälsängen så den är redo för bebisens ankomst. Sen va vi en sväng på IKEA. Fredriks glasögon gick sönder i morse så han behövde fixa dom och ikea ligger bredvid optikern så vi passade på. Vi har tänkt ett tag att vi ska köpa lite mer grejer till Hildas rum Så nu är det gjort. Det blev en bilmatta och bord och stolar. Sen flyttade vi in hennes lek kök i hennes rum oxå. Så nu tror jag att hon vill va där och leka mer.

Anledningen till att jag skriver mitt i natten är att Hilda vaknade och skrek. Hon somnade typ direkt bara hon fått sin snutte men tyvärr vaknar hon så fort jag reser mig så jag får väl sitta här en stund. Nu har hon visserligen börjat snarka så jag kanske kan smita ut snart.

Av gravid2017 - 9 februari 2019 08:40

Idag mår jag inte så bra. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Känner mig konstig. Mår lite illa och sammandragningarna känns lite annorlunda. Hilda har ju sim på lördagmorgnar men idag stannade jag hemma så hon och Fredrik fick gå själva. Kände att jag behövde vila idag. Hoppas verkligen att det kommer kännas bättre under dagen.

Skapa flashcards