Alla inlägg den 9 oktober 2017

Av gravid2017 - 9 oktober 2017 07:30

Nu har lördagen varit. Det blev så perfekt. Är så nöjd hur allt blev. Men jag är rätt glad att det är över faktiskt haha.

Fredagen
I fredags började jag förbereda inför lördagen. Jag skulle baka den veganska smörgåstårtan och den veganska tårtan. Så jag hade frågat mina fantastiska svärföräldrar om dom ville komma hit och passa Hilda medan jag bakade. Så det gjorde dom så jag kunde koncentrera mig på att baka. Det gick bra förutom att jag åkte på världens huvudvärk. Jag lider av migrän och den drabbar mig ibland när jag har stressat och så. På kvällen fick vi nycklarna till lokalen så vi började fixa där.

Lördagen
På lördagen började jag dagen med att garnera tårtorna. Sen åkte vi till lokalen och fortsatte greja där. Efter ett tag kom Hildas faddrar Fia och Mange dit. Då åkte Fredrik och Mange och hämtade smörgåstårtorna och tårtorna. Sen började folk droppa in. Gitarristen och min brorsdotter övade lite. Själva namngivelsen gick bra fast jag va rätt nervös. Jag höll ju i själva ceremonin. Musiken blev hur bra som helst. Så tacksam att min brorsdotter ställde upp. Allt blev hur bra som helst. Hilda fick massa fina presenter.

Igår va vi riktigt trötta men tacksamma. Vi städade lokalen och lite så. Skönt att ha det gjort.

Presenten från faddrarna

Presenten från mina föräldrar och syskon.

Fick världens finaste bok av min kompis. Hon har målat den. Blev så fruktansvärt glad över den.

Ovido - Quiz & Flashcards