Direktlänk till inlägg 29 maj 2017

Hemma igen

Av gravid2017 - 29 maj 2017 09:10

Fick åka hem igår. Men läkaren gav mig stränga order om att vila så jobba den här veckan fick jag absolut inte. Skulle jobbat min sista vecka innan bebis kommer den här veckan men nu blev det inte så. Vi fick ett ultraljud innan vi åkte hem igår, så mysigt att se bebis igen. Hon uppskattade att den är normalstor så det känns ju bra.

Nu har jag en utmaning att vila. Jag är inte så bra på det. Men jag inser att jag måste. Ska till barnmorskan idag och återbesök på sjukhuset på tisdag. Så har lite saker inbokade. Sen kommer en kompis på onsdag som va inbokat sen tidigare då sambon ska på studiebesök med jobbet och övernatta. Så det känns bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gravid2017 - 24 januari 2020 08:45

Just nu sitter jag på ett tåg på väg mot en inte så rolig sak. Begravning. Min faster dog på nyårsafton och idag är det begravning. Eftersom min släkt bor en bit ifrån mig så tar det här en stund. Som tur är kunde farmor och farfar ställa upp som bar...

Av gravid2017 - 15 januari 2020 18:17

Idag har jag varit på barnmottagningen på sjukhuset med Anton för att utreda hans allergi. Fick göra pricktest och det visade inget så nu ska vi införa mjölk och ägg i hans kost igen. Får se hur det går. Hoppas det går bra så han kan äta allt. Känns ...

Av gravid2017 - 14 januari 2020 18:43

Idag har vi haft en städerska här som städat vårt hus. Hon gjorde det i december oxå. Innan har vi bara anlitat henne för att putsa fönster men vi kände nu i och med att vi har två barn att eftersom vi har råd är det roligare att lägga tiden på barne...

Av gravid2017 - 13 januari 2020 06:58

Eller egentligen är det bara Hilda som är morgonpigg. Vid 6 tyckte hon det va morgon idag. Och då sov hon ändå inte på dagen igår och somnade inte super tidigt. Förstår inte varför hon inte kan sova lite längre. Men hon är nöjd att ligga bredvid mig ...

Av gravid2017 - 12 januari 2020 19:03

Under hösten bestämde jag mig att när jag kommer tillbaka från föräldraledigheten så vill jag vara någon annanstans än där jag jobbade innan. Så jag började söka jobb och fick gå på lite intervjuer. Men det landade i att det blev en annan förskola so...

Skapa flashcards