Alla inlägg den 6 april 2017

Av gravid2017 - 6 april 2017 07:35

Den här veckan har verkligen inte varit rolig. Det började med att jag blev förkyld i torsdags, vilket fortfarande inte har gått över. Jag låg hela fredagen, lördagen och söndagen i princip. Men i söndags insåg jag att vår ena katt, Skruttan nog inte heller mådde så bra. Hon betedde sig jättekonstigt och jag blev riktigt orolig. På kvällen insåg vi att vi inte kunde avvakta längre så vi ringde till jouren på djursjukhuset som tur är ligger här i stan. De tyckte att vi skulle åka in så vi gjorde det. Efter lite väntan fick vi komma in till veterinären. Hon konstaterade direkt att det här va en mycket sjuk katt. Där bröt jag ihop. Nånstans hade jag väl insett att jag inte skulle få ta med mig min katt hem levande men då blev det uppenbart. Hon tittade lite på henne och sa att hon antagligen har njursvikt och hade vi inte kommit in när vi kom in så hade hon antagligen dött hemma på natten. Så vi tog beslutet att hon skulle få somna in :( Det absolut tuffaste beslut jag tagit i hela mitt liv. Men det bästa för Skruttan så hon skulle slippa lida mer. När vi står där och hon har somnat in och vi är helt förstörda så sparkar pyret i magen, ungefär som för att visa att jag finns här för dig. Det va oerhört tungt att åka hem med en tom bur och det är tomt här hemma. Som tur är har vi en katt till som vi hoppas lever i några år till. 


Jag har haft mina katter sen juli-08. Jag skaffade dem då jag hade flyttat hemifrån och inte ville känna mig så ensam. Sen dess har dom varit min familj. Så när jag träffade min sambo blev katterna endel av vår familj. Han tog till sig dom som sina och har varit precis lika ledsen som jag. Så det här har varit en riktigt tung vecka. Dessutom känns det som allt annat oxå går emot så jag har varit riktigt nere. Jag försöker fokusera på pyret i magen och ta mig igenom all skit som är just nu.



   Mina fina katter. Jag är glad att jag faktiskt har massa kort på dom och särskilt på den svarta som nu inte finns längre :'(


 

 

 

 

R.I.P Skruttan 2008-2017

Ovido - Quiz & Flashcards